lördag 20 februari 2010

Skoter och popcorn

Just inkommen efter skoteräventyr i snöstorm. Var egentligen lite galenskap, men vad gör man inte för att få maken glad? Det är verkligen enormt mycket snö på vissa ställen! Och kallt var det. Huuuuh! Sitter och försöker få upp värmen nu, men någonstans i mitt medvetande finns sanningen att jag nog inte kommer få upp den alls idag. Möjligen efter en lång het dusch. Men jag är kyld inifrån och då är det nästan kört...

Fick nyss en stor skål med popcorn placerad bredvid mig och jag har redan nästan tömt den. Så otroligt beroende man blir då! Jag har flera gånger tänkt att nu tar jag en liten paus från popcornen så de räcker längre, men utan att jag vet om det så fortsätter min hand fara ner i skålen och upp till munnen. Oundvikligt.
Jag tycker ibland att popcorn är lite underskattat. Det är ju visserligen inte lika gott som chips, men billigare och nyttigare. Jag menar, det är ju ändå majs, och inte så överdrivet mycket fett. Borde komma ihåg det oftare när jag är sugen på någonting...

1 kommentar:

araniel84 sa...

Har gått i flera dagar och varit sugen på popcorn men inte poppat! Det är verkligen gott, och passar utmärkt till film. Gärna med ett stort glas mjölk till.