tisdag 23 februari 2010

Semelkalas


Nu har pappa och Marie precis åkt hem efter vårt lilla semelkalas. Det var mycket mysigt! Borde bjuda hit folk oftare... Kvällen slutade med att jag och Marie buggade till dansbandslåtar. Sen fick vi skjuta på för att få igång gamla Nissan när de åkte hem.
Nu klingar smöriga Thorleifs-låtar i högtalarna, det är stämning det, hihi!

Spelade Rita och Gissa (alltså typ Pictionary) med Peter och Marie tidigare idag. Det är nog min favorit när det kommer till sällskapsspel! Kanske för att det kräver lite kreativitet. Det leder dessutom till många skratt... (Det senaste lätt som en typiskt reklamklyscha för sällskapsspel) Jag måste säga att jag absolut föredrar gamla klassiker när det kommer till spel, som Monopol, TP, Pictionary, Alfapet osv. Inga nya flashiga kareokespel där inte!

Nu ska jag överlåta datorn åt mannen. Tjing!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Mysigt!!

Jag tänkte på Alfapet för ett tag sedan och blev så sugen på det! :)

araniel84 sa...

Tack för kalaset! :) Det var trevligt, mysigt och gott.
Och det var väldigt kul att spela spel också! Skulle vilja ha lite fler spel faktiskt, sådana där klassiska typer av spel, för det är en så kul och enkel grej att göra med folk.
Borde spela igen snart!