fredag 26 februari 2010

Facebookgrupper

En till sak jag tänkte på angående kedjebrev, som Marie påpekade: Det är ju så tråkigt när man tror att man har fått mail från en vän och så visar det sig bara vara ett kedjebrev, vilket inte känns så kul.

En sak jag inte kan förstå och det är varför folk jämt och ständigt ska göra massutskick till precis alla vänner på facebook med inbjudan till evenemang som man garanterat inte kommer gå på. Typ en avslutningkonsert 40 mil bort... Okej, tack för gesten, men jag tvivlar på att personen tänkte så speciellt mycket på just mig och vill att jag ska komma.

Och så dessa grupper! Jag får konstant inbjudningar till facebookgrupper (som antagligen är massutskick). Men jag undrar, varför vill andra att jag ska gå med i deras grupp? Varför vill andra att jag också ska gå med i "Vi som tycker om att dricka juice till frukost"? (Ett exempel) Vad tjänar de på det? Vad tjänar JAG på det?
Det är väl en annan sak om de vill att jag ska gå med i en grupp som har något med mig att göra, typ föreningen jag är med i, eller bli ett fan av något jag verkligen tycker om.

Jag har inget emot att det finns facebookgrupper, det kan väl vara kul, men jag tycker det håller på och spårar ur! Det finns så sjukt mycket onödiga sådana (tycker jag)! Vi som tycker om godis. Vi som tycker om att sova. Vi som hatar nya facebook. (vad hjälper det?) Vi som bla bla bla... Så mycket självklara saker! De som startar dessa grupper, får de världens snilleblixt liksom, eller har de bara hemskt tråkigt?

Nej men usch, vad jag låter sur nu! Det är inte alls meningen. Jag är bara lite skeptiskt... Jag har en princip där också; jag går bara med i grupper (nästan bara) som säger något om mig.

Sådär, nu har jag skrivit ett helt onödigt inlägg, känns det som. Men men. Why not?

1 kommentar:

Erica sa...

Håller helt och fullt med ! Det är så töntigt med alla grupper på fejjan!! Usch vad trött man blir på alla grupper man ser att folk går med i eller som man själv blir inbjuden till. Som du säger helt självklara saker som varenda människa kan hålla med om. Vi som älskar att äta, vi som älskar att skratta (!!!) Vem kan säga att man inte älskar att skratta?