torsdag 25 februari 2010

Bra och dåliga drömmar

Har den sista tiden drömt mängder av drömmar. Varje morgon kommer jag ihåg en massa, ibland flera olika drömmar. En del har varit konstiga, en del normala och lite tråkiga, men även en hel del hemska drömmar. Något som antagligen tyder på att jag är stressad.

I natt däremot drömde jag en underbar dröm. Det jag drömde löste så otroligt många problem och allt var helt perfekt. Framtiden var löst! Det var dessutom en relativt lång och verkligen dröm dessutom... Men vad händer då, som alltid händer? Jo, jag vaknar! Vaknar och inser att alltihop bara var en underbar dröm, jag är tillbaka i verkligheten där alla problem kvarstår.

Jag vet inte vad som är värst, dåliga eller för bra drömmar? Men det är nästan så jag måste säga att för bra drömmar, sådana som inte kan slå in, nästan är jobbigare än de hemska. När man vaknar ur glada drömmar är man ju lättad när man vaknar, men när det är tvärtom blir man ju bara besviken och som i mitt fall idag väldigt dyster. Ingen bra start på dagen... Så det är nog nästan så jag föredrar de där trista vardagsdrömmarna, när man drömmer att man äter frukost eller städar eller så. Där ingenting händer.

Inga kommentarer: