tisdag 16 februari 2010

Halvårig bröllopsdag

Igår firade jag och Henric halvårig bröllopsdag. Har det gått ett halvt år redan?! Har vi varit gifta i ett halvt år? Har jag varit Henrics fru i sex månader? Ska jag vara ärlig så har jag fortfarande inte riktigt fattat att jag verkligen är gift. Det kommer till min insikt någon gång ibland, men för det mesta är det ganska ofattbart...

Jag tycker det är lite knepigt hur mycket man ska fira saker och ting. Jag kan tycka att par som firar varje månad tillsammans överdriver lite. Eller det är ju klart att man kan fira och uppmärksamma, men de som verkligen ska ta i och ge varandra presenter och grejer... Måste man inte tröttna? Då föredrar jag när sånt kommer mer spontant.
Jag tror inte heller vi kommer fira halvårsbröllopsdagar jämt och ständigt heller, men nu är det ju mer speciellt såklart. Men tänk om vi skulle fira varje månad när vi kommer till datumet för när vi blev tillsammans, förlovade och gifta. Då skulle man ju få fira hela tiden! Nej, jag tycker hela år känns lite mer seriöst. Men i början kanske man kan göra lite undantag! Det är ju även kul med lite anledningar att fira ibland!

Vi var i alla fall ut och åt igår kväll och sen gick vi på bio. Mycket mysigt! Jag tycker mycket av vitsen med årsdagar och allt sånt är att man stannar upp och tänker lite, och är tacksam för den tid man har haft och har tillsammans.
Jag kan i alla fall säga en sak. Att gifta mig med Henric är det bästa jag någonsin gjort!

1 kommentar:

Johanna sa...

GRATTIS!!!! :D
Vad tiden går fort, men vad härligt för er! Underbart!
Mysigt ni verkade haft det i måndags!
Kram!!