lördag 20 februari 2010

Snöstorm och dåliga hårdagar

Jag tycker faktiskt inte att "när det snöar mycket" har rätt att kallas snöstorm, när det inte blåser. Men nu börjar det likna något! Ohoj, vad det virvlar!

Jag befinner mig i Järna i helgen. Henric håller på och bygger på sitt pedalbord och jag sitter här vid köksbordet med datorn och kollar ut på snövädret. Mysigt på ett sätt, men ganska trist i längden också. Bara jag och datorn. Jag har visserligen en tendens att kunna sitta vid datorn i timtals, men ändå. Till slut slötittar man bara på vad som helst...

Jag är extremt trött på mitt hår just nu! Att ha så pass kort hår som jag har nu, mitt i vintern, är inte speciellt praktiskt. Vad man än gör, fixar och trixar, fönar och sprayar, så sätter man i alla fall på sig mössa när man går ut och när man kommer in igen så är det platt och elektriskt. Mitt hår tenderar att se ut som en trekant. Platt uppe på huvudet och så blir det en massa volym längst ner i topparna! Otroligt irriterande!
Det spelar ju ingen roll hur bra håret ser ut när man är hemma för man måste ju alltid ut innan man ska någonstans och träffa folk. Och om man har tur så det inte är så kallt så man måste ha mössa, då snöar det antingen på håret eller så är det så fuktigt så det blir konstigt i alla fall. Nej, tacka vet jag långt hår på vintern. Då kunde man i alla fall behålla längden snygg. Längtar till sommaren då kort hår kan ta ut sin rätt.
Okej, jag medger att det är ett i-landsproblem och inget som har någon egentlig betydelse, men jag kan inte hjälpa att det är hemskt frustrerande!

Vad har jag egentligen skrivit nu som skulle kunna intressera någon? Förmodligen ingenting, men jag tänkte att jag skulle försöka skriva blogg lite oftare och då är sådana inlägg att räkna med.

So long!

1 kommentar:

araniel84 sa...

Det är lite lustigt att man vissa dagar inte hittar på någonting att göra vid datorn, och ibland verkligen inte kan slita sig...

Nu har jag suttit två dagar vid datorn och inte haft tråkigt, men ibland så går det dagar innan jag har lust att göra något där. Vilket ju är rätt bra egentligen!