lördag 29 januari 2011

Skriva en bok?

Funderar på att skriva en bok. Det har jag funderat på hur länge som helst, särskilt när jag var arbetslös. Känner att jag behöver ett projekt! Något att hålla på med och sträva efter, även när jag är hemma och inte jobbar.
Förut var baletten det jag brann för, och så hade jag teatergruppen. Jag älskar fortfarande balett, men jag trivdes inte där jag dansade förra terminen, så det blir inget denna termin. So what now? Sydde en klänning ett tag och hade det som projekt, men tröttnade då min symaskin krånglade så jag packade ner maskinen och stoppade in den i klädkammaren och har inte känt mig sugen på att ta fram den ingen sen dess.
Nu behöver jag ett nytt projekt! Man måste ha något som man sysslar med och strävar efter, tycker jag. Eller man och man, jag behöver. Små projekt och stora projekt. Nu var det på tok för längesen jag hade något sådant, tycker jag, så därför funderar jag på att skriva en bok. Kanske inte så att jag måste ge ut den liksom, utan för mitt eget nöjes skull, (och kanske för någon annans någon gång, om det går bra) och för att utvecklas. Jag skrev alltid väldigt mycket när jag var yngre, men det var längesen nu. Numera skriver jag nästan bara här på bloggen till exempel, och då bryr jag mig inte så värst mycket om att alltid vara helt grammatiskt korrekt och så. Finns liksom inte riktigt någon tanke bakom, på samma sätt, jag bara skriver det som faller mig in.
Jag vet inte riktigt vad den ska handla om, har bara kommit på ett par karaktärer, men vi får väl se om det utvecklas till något. Köpte i alla fall tre små skrivböcker igår, och det är ju i alla fall en början!

3 kommentarer:

Marie sa...

O, så spännande! Vill höra mer! :D

E L I N sa...

Gör det! Jag ska också skriva en bok... någongång. Helt klart. Tänk bara. Vilken grej liksom! :D

Stella sa...

Go for it! :D