tisdag 11 januari 2011

Sallad

Jag har länge planerat en sallad jag ska göra här hemma, och nu blev det av. Kycklingsallad med bladsallad, pasta, bacon, ost, hemgjorda krutonger och egendesignad dressing med pesto, vitlök och italiensk salladskrydda. Egen design med inspiration av en sallad jag åt på ett café nyligen.
Det tog en stund att laga salladen, det måste jag då säga, men jag är nöjd och det verkar som att maken min också blev det. Fick bland annat betyget att det smakade väldigt dyrt.
Vi fick dessutom chansen att inviga våra fina och härliga salladstallrikar från Höganäs som vi fick i bröllopspresent. Väligt praktiska till denna maträtt och maten ser lite extra fräsch ut.
Vi blev så mätta att vi stupade i säng direkt och somnade i tre timmar utan att det var dags! Mindre bra kanske...ehum. Men det är ju inte fel på salladen för det!




1 kommentar:

Marie sa...

Salladen ser dyr ut! Och god! Skulle kunna serveras på restaurang utan problem. Inte funderat på kock-branschen? :)