söndag 23 januari 2011

Grått är flott

Är man tråkig om man tycker om färgen grå? Och börjar tycka om grått mer och mer? Jag tycker nämligen att grått är väldigt mysigt. Olika nyanser av grått... Okej, inte jämt och jag vill verkligen inte ha allt i grått, men färgen har växt hos mig. Vittnar det om något slags underliggande tristess hos mig? Att jag är en tråkig och grå person, som blir mer och mer grå inombords? Lever jag i en gråson? Är jag onormal??
Hehe, ja jag överdriver drastiskt! Men undrar ändå... Är det fler än jag som tycker att grått kan vara en väldans fin färg?

1 kommentar:

Fredrik P och F sa...

Jaa, grått kan verkligen vara toppen! Framför allt gillar jag det i kombination med färger, för att rama in/lyfta fram/komplettera färgerna mer. Men det är också schysst i sin egen rätt, med skiftande nyanser.