söndag 9 januari 2011

Som förr

Har lekt med min bästa vän och barndomskompis i två dagar nu. Hon är nämligen hemma från Skottland nu för första gången på ett halvår. Vi körde en av våra klassiska övernattningar i gamla tiders anda. Alltså, vi åt godis och pratade långt in på natten. Som förr var det!
Det är det som utmärker riktiga vänner tycker jag, man behöver inte träffas ofta för att vara lika goda vänner som vanligt, man kan ha precis lika kul och fortsätta precis där man senast avslutade, trots att man bara ses ett par gånger om året.
Vi såg på lite film som hon och jag hade spelat in när vi var sisådär tolv år. Det blev fel på filmen förut så att det inte gick att se på och vi trodde att allt hade gått förlorat, men det fanns tydligen en del kvar ändå som gick att se på. Otroligt roligt var det att se! Och tänk vad liten man var vid den där tiden, och man tyckte det inte alls själv.
Först träffade vi förresten alla medlemmar, utom en, i vår gamla teatergrupp "Vitus" på Kopparhatten. Var så roligt att träffa alla! Det var också som förr, det var längesen vi sågs, men alla var ändå som de alltid har varit, bara lite äldre.

Känner mig väldigt glad efter helgen, dock känns det ju tråkigt att det är slut på det roliga nu, så nu får man vänta ett bra tag innan det blir av nästa gång tyvärr. Men så fort som den här tiden gång så är vi väl där snart!


Väääldigt gammal bild som vi tog efter lek med photoshop en gång i tiden. Var dock den enda bilden jag hade på mig och Stella, på datorn.

Inga kommentarer: