måndag 31 januari 2011

Sabrina

Idag har jag sett på filmen Sabrina, med Audrey Hepburn. Diggar verkligen den filmen stenhårt! Och Hepburn är ju verkligen hur snygg som helst och klär sig exemplariskt och 100 % stilfullt i varenda scen! Ååååååh, jag vill också vara så där stilfull och vacker!
Och så kan man ju inte låta bli att tycka att vårt 2011 känns lite trist jämfört med deras decennium... 1954 är den inspelad. Nej, det var helt enkelt mer klass på den tiden! Även fast kanske vissa andra saker är bättre idag. Man får till exempel gifta sig med vem som helst idag, även om man är rik och vill gifta sig med sin chaufförs dotter (för er som har sett filmen), och det är ingen som tycker det är något konstigt med det... Det är bra med idag! Men nog önskar jag ibland att livet var lite mer som i denna film!





2 kommentarer:

E L I N sa...

Jag har bara sett halva, sedan klabbade mitt Voddler ihop. Men den var fin fram tills dess iallafall. :) Gillar hennes Paris-period.

Stella sa...

ÄLSKAR Hepburn! Hon är verkligen idealisk! Vacker, stilfull och hennes personlighet till det (inte för att jag kände henne personligen, men utifrån vad jag läst och sett i intervjuer). Henne är det värt att vara avundsjuk på.