onsdag 18 april 2012

En jalika


Jag älskar nejlikor! Det är nog min favoritblomma! Vackra och söta på samma gång, ofta roligare än rosor och finns i flera olika färger och skepnader. Dessutom står de sig så länge och håller sig vackra mycket längre än många andra blommor och det är ju ett stort plus. Den här blomman fick jag av Marie i fredags och den är precis lika fin fortfarande, inte ett tecken på att vara på väg att vissna. Perfekt! En jalika! (Var bara tvungen på att dra till med en ordvits, har svårt att motstå sådant)

2 kommentarer:

Marie sa...

Undrade just vad en jalika var när jag såg rubriken... :)
Hihi, jag visste inte att du gillade nejlikor så mycket när jag köpte blomman! Vilken lyckoträff!

Sofie sa...

Marie: Hihi, det var ju roligt att du funderade på det för det var liksom meningen med rubriken! Försökte fånga läsarens intresse vettu ;)
Och blomman var verkligen lyckoträff! Dock trodde jag faktiskt du visste att det var en favorit.