tisdag 24 april 2012

Den sista snöflingan?

Det snöade i princip hela förra veckan. Henric fångade den här snöflingan på bild och jag tyckte den var väldigt söt i sin ensamhet så där!
Jag hoppas dock innerligt att den representerade de sista snöflingorna för året, för nu får det faktiskt vara nog! Jag är ändå väldigt beredd på bakslag varje år och blir inte förvånad när det snöar igen när man tror att våren är på väg för så är det ju alltid, men nu börjar jag bli riktigt trött. Inget mer snö i april tack! Det är ju faktiskt snart maj och jag går fortfarande omkring i min svarta ullkappa, röd halsduk, fodrade tumvantar och ibland mössa, samma kläder som jag gått omkring i hela vinterna för jag orkar inte frysa. Så snälla vår, kan du komma nu? Min vårjacka saknar dig alldeles kolossalt mycket! Och jag med.

Inga kommentarer: