söndag 29 april 2012

11 frågor-utmaning

Blev utmanad av Elin på 11 frågor. Man får 11 frågor som man ska svara på. Sen ska man skriva 11 nya frågor och utmana 11 nya personer som ska svara på dessa frågor.

1. Vilken är din bästa egens
kap?

Jag vill påstå att jag är omtänksam. Hoppas verkligen att det stämmer!

2. Om du fick resa någonstans precis just nu (helt gratis) och stanna i tre veckor, var går färden?


Då åker jag nog tillbaka till Kroatien med Henric för där hade vi det toppen och man vet vad man får liksom. Sen kanske det inte är det ultimata semesterklimatet där just för tillfället, det vet jag inte, men det ignorerar vi.

3. Vilken är boken som du läser om och om igen?


Har läst Harry Potter-böckerna ett antal gånger, annars läser jag Lotta-böckerna av Merri Wik, de älskar jag! Kan dock inte komma på någon ensam bok som jag brukar läsa om och om igen, som inte tillhör någon "serie".

4. Vilket ord/Vilken mening använder du liiiite för ofta just nu?

"Vadå då?" använder jag privat. Annars har jag börjat upprepa vad folk säger, som ett bevis på att jag har hört vad de har sagt. Det har jag alltid tyckt är lite drygt när folk gör för jag känner mig alltid som ett litet barn när folk gör det mot mig så jag har ingen aning om varför jag har börjat med det! Är nog en jobbskada...

5. Du är sjuk och ensam hemma en hel söndag, hur ser dagen ut?

Om jag får välja precis hur jag vill ha det så köper jag nog hem något gott att äta och kryper ihop i soffan en hel dag och tittar på film eller någon tv-serie. Dricker te gör jag också massor, med småkaka till.

6. Vilka är dina två bästa personer?



Då måste jag säga Henric och Marie. De är de som står mig närmast av alla människor på denna jord och de är helt enkelt fantastiska!

7. Om du fick bli bästa vän med en bok/film-karaktär, vem skulle det vara? Motivera!

Då skulle jag välja Lotta Månsson i Lotta-böckerna som jag just nämnde. Älskar hennes personlighetoch jag känner igen mig i så mycket. Och så får hon mig alltid på bra humör i böckerna, så varför skulle hon inte få det i verkligheten?

8. Semester vid havet eller semester i stan?


Havet, helt klart! I stan kan man vara annars och är det sommar så blir det så jobbigt varmt i stan. En sjö går också bra...

9. När känner du dig som mest stressad: med mycket att göra eller med inget att göra?

Helt klart när jag har mycket att göra! Jag blir aldrig stressad av att inte ha något att göra, det brukar inte vara något problem för mig, och jag har lite svårt att tänka mig hur man kan vara det.

10. Om du var tvungen att ha samma outfit på dig resten av livet, vad skulle det bli?

Något i den här stilen skulle det nog bli. En skön klänning med midja och ett par bekväma, lite tjockare strumpbyxor.

11. Var ser du dig själv om 5 år?

Det vet jag faktiskt inte alls! Men får jag drömma så bor vi i ett lagom stort hus på landet någonstans där det inte är så fruktansvärt långt till stan ändå. Med lagom stor trädgård med gräsmatta. Sen är frågan om vi hinner uppnå detta på fem år, men drömma kan man alltid!


Jag utmanar Stella, Eljo, Marith (och Marie när du startar din blogg!), sen kan jag inte komma på fler som läser min blogg som har egen blogg, förutom Elin då, som jag fick utmaningen av. Så därför får resten av mina läsare som är tysta här ta de övriga sju som är kvar och dela som syskon! Svarar ni får ni hemskt gärna skriva det här så man kan läsa vad ni skrev.

De nya frågorna:

1. Om du blev av med alla dina ägodelar, men fick välja EN du ska ha kvar. Vilken väljer du?

2. Har du något ”partytrick”? Något ovanligt du kan göra?

3. Vad gör du helst en hel dag; dammsuger eller diskar?

4. Vilket svenskt ord irriterar du dig på och varför?

5. Har du kvar något sen du var liten som du vill ge till dina egna barn?

6. Vad är den onödigaste grejen du kommer ihåg?

7. Om du skulle lära dig spela ett instrument som du inte kan, vad skulle det vara. Motivera!

8. Om du fick åka tillbaka i tiden och återuppleva en händelse igen, vad skulle det vara?

9. Om du fick välja en maträtt som du skulle äta varenda dag en hel vecka. Vad skulle du välja då?

10. När känner du dig som mest lugn och tillfreds?

11. Finns det någon social situation som du känner dig obekväm i? Vilken?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sofie! Jag gjorde utmaningen! Brukar läsa här ibland men är lite anonym! Hoppas du mår bra!
/Marika

Sofie sa...

Marika: Kul att du brukar läsa och kul att du antog utmaningen! :)