måndag 16 april 2012

Det ultimata vårtecknet

"Nu är det här, det som enligt mig är det ultimata vårtecknet. De har nämligen börjat sopa vägarna från grus!"

Så här skrev jag för några dagar sen när jag startade en blogginlägg som av någon anledning inte blev skickat. Idag har det dock snöat så det känns inte riktigt lika fantastiskt, men det kvarstår ju egentligen. Det finns nästan inget som ger mig så mycket vårkänslor som när vägarna är nysopade. När det är slätt, rent och torrt på marken och man blir så sugen på att gå promenader. Så om man bortser från snön så tycker jag att nu är våren igång på riktigt! Ett fyrfalligt leve för våren, den leve; hipp hipp, hurra, hurra, hurra, HURRA!

1 kommentar:

Hanna sa...

Sv: Nej usch, är inte alls kul faktiskt..

Här kom det också snö för några dagar sen, men nu är allt bortsmält igen. Hoppas våren kickar igång hos dig också snart!