fredag 1 april 2011

Privat eller för allmänt beskådande?

Jag läste någonstans någon som svarade på frågan "Vad är det första du tittar på när du kommer hem till någon första gången?" Hon svarade "badrumsskåpet". Hon menade att det sa så mycket om hur man är. Jag har hört det någon mer gång också.
Nu är min fråga: Finns det seriöst folk som går och rotar i folks badrumsskåp hur som helst? Är det bara jag som tycker det känns lite privat på något vis? Även fast man kanske inte har väldigt privata saker där så känns det på något vis...privat. Jag vet inte varför riktigt. Tittar man i folks necessärer också, när de är på besök? Och säger det mycket om en person beroende på vilken tandkräm man använder, hur dyra parfymer man har eller för vilka ändamål man har krämer? Jag vet inte jag...

2 kommentarer:

Max sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

E L I N sa...

Jag har också hört och läst i många sammanhang att folk gör så. Det är helt knasigt!! Jag är för det första inte ett dugg intresserad av vad folk har i sina badrumsskåp.... boooooring tycker jag! Dessutom kan jag inte på något vis se vad mitt badrumsskåp skulle säga om mig?
Det första jag kollar på hemma hos folk är typ foton på väggarna, böcker i hyllan, filmer, skivor och sånt. Det säger ju betydligt mer om personen än deras tandkräm.

(Råkade skicka från Max användare först, det blev ju lite fel. :P)