tisdag 5 april 2011

I färger

Är det fler än jag som tycker att saker och ting som egentligen inte har ett utseende kan ha färger? Till exempel har jag alltid tyckt att namnet Sofie är gult, och bokstaven S också, och Marie är rött och bokstaven M också. Ja, det är en hel del bokstäver som har färger enligt mig och även andra saker, veckodagarna t ex:

Måndag - Gul
Tisdag - Ljusgrå
Onsdag - Brun
Torsdag - Mörkgrå
Fredag - Cerise
Lördag - Grön/blått/turkost
Söndag - Vit <------Söndag - Vit


Ni då? Tycker ni också veckodagarna har färger? Ni kanske tycker jag är konstig bara, vad vet jag... Vet i alla fall att min syster också tycker som jag, med lite andra färger!

2 kommentarer:

E L I N sa...

Spännande! Jag tänker inte alls så... :)

Marie sa...

Men Sofie, vi har ju diskuterat det här! Så här ska veckodagarna vara:

Måndag: Vit
Tisdag: Grön, aningen mörkare än HM-koftan
Onsdag: Orange
Torsdag: Mörkblå, ungefär som min Lager157- t-shirt.
Fredag: Gul
Lördag: Roströd/mörkröd
Söndag: Silvervit med liten dragning åt rosa pärlemor...

:D

Men du har i alla fall rätt om namnfärgerna! ;P