söndag 3 april 2011

Att önska sig saker

Jag tycker det är så otroligt svårt det här med att önska sig saker när man fyller år eller i julklapp! Visst finns det väl alltid saker man vill ha eller behöver, man har ju liksom sällan svårt att göra av med pengar, men när någon frågar står det alltid helt still i huvudet och så kommer jag inte på något alls!
Sen vill man ju ta hänsyn till vem det är som frågar, hur väl personen känner en, hur mycket personen i frågan kan tänkas vilja betala och hur lätt man ska göra det för personen. Ska man vara specifik eller lita på personens smak och bli glatt överraskad istället? Svårt är det i alla fall, hur svårt som helst!
Folk vill ju alltid väldigt gärna att man ska säga vad man önskar sig, samtidigt så känner jag mig alltid så krävande och jobbig och girig och hela köret när jag säger saker jag önskar mig! Faktiskt. Vet inte varför, för jag gör ju bara som de säger... Och så slutar det alltid med att jag önskar mig "ytliga" saker, sånt som man sätter på sig eller har på sig på annat vis och då är jag rädd att folk ska tro att jag är världens ytligaste. Okej, jag kanske överdriver lite nu, men jag måste ändå sluta oroa mig för att besvära folk och för att folk ska få fel bild av mig. Det är ju trots allt familj och vänner som frågar och de känner mig ju! Kära nån, Sofie...

Inga kommentarer: