onsdag 27 april 2011

Provjobb på gång

Nu är jag hemma igen efter ett par sommarstugsdagar. Hade tänkt lägga upp lite fina bilder från fina dagar, men jag ser att klockan inte riktigt håller med om att jag ska göra det, så det får nog bli imorgon...

Imorgon ska jag provjobba första dagen och jag är supermeganervös! Jag vet inte riktigt varför... Mycket mer nervös än för allt jobbsökande och intervjuer konstigt nog, trots att jag avskyr att söka jobb.
Det är nog så att när man skriver CV skriver man hur bra man är och hur bra man passar för jobbet, sen på intervjun är det samma sak och man ska försöka övertyga dem att just jag är den rätta för jobbet. Men sen står man där med jobbet som man vill ha och då kommer skräcken; tänk om jag inte kan leva upp till allt detta bra som jag nu har försökt framhäva! Tänkt om jag inte alls är så bra och inte är som de har tänkt mig... Tänk om jag har överdrivit allt jag har sagt. Huvva... Förstår ni hur jag tänker? Nä, nu ska jag försöka ta mig samman och samla ihop lite mod för morgondagen. Jag har ju trots allt LITE erfarenhet den här gången...

Inga kommentarer: