lördag 28 januari 2012

Igår, idag och imorgon

FÖR 10 ÅR SEN...
1. var jag tolv år.
2. började jag dansa balett.
3. blev jag vän med min goda vän Stella.
4. började jag och Stella skriva på en fantasybok.

FÖR 5 ÅR SEN...
1. gick jag andra året på gymnasiet.
2. dansade jag jättemycket.
3.spelade jag teater i min härliga teatergrupp.
4. var jag bara några månader ifrån att finna mannen i mitt liv.

FÖR 3 ÅR SEN...
1. bodde jag i Malung.
2. var jag väldigt orolig och mådde stundtals ganska dåligt.
3. drömde jag om vårt bröllop.
4. var året vi gifte oss.

FÖR 1 ÅR SEN...
1. bodde jag i Borlänge.
2. vantrivdes jag där vi bodde.
3. var jag anställd på Indiska, men jobbade inget.
4. flyttpackade vi och skulle snart flytta till Falun.

FÖR 2 MÅNADER SEN...
1.var det november
2. var det första advent och jag längtade till jul.
3. hade jag inte köpt många julklappar.
4. hade precis första snön kommit.

IGÅR...
1. jobbade jag.
2. åt jag en halv pizza med stark sås till middag.
3. drömde jag en mardröm.
4. åkte vi till Dala-Järna.

IDAG...
1. var det för ovanlighetens skull varmt när jag vaknade.
2. har jag försökt skriva en sonett.
3. har jag ätit potatismos och korv.
4. ska jag förhoppningsvis basta.

IMORGON...
1. vet jag inte alls vad jag ska göra.
2. är det söndag (skriver jag för att jag inte vet vad jag ska skriva).
3. går en av våra tradera-auktioner ut.
4. ska jag förhoppningsvis skicka ett brev.

1 kommentar:

Stella sa...

Wow! Var det verkligen 10 år sedan vi började skriva? Och den är ju inte ens färdig än! ;)