fredag 13 januari 2012

Brutala frimärken?

När vi skulle skicka julkort nu före jul så var jag ute någon dag för sent så jag kunde inte längre skicka med julfrimärken utan fick lov att köpa vanliga frimärken. Det kassören plockade fram var en bunt med dessa frimärken, vilket jag fick lov att neka till med orden "Du har inte några som är lite mindre brutala?" Kändes liksom inte jättekul att skicka julkort med frimärken fyllda med blod, lik och vapen. Så då fick han leta igenom sina högar med frimärken och fråga en annan kassörska. Men vad gör min inte för att sända lite trevnad före jul via posten? Ja, man skickar inte blodiga frimärken i alla fall. Vill man det på vanliga brev liksom? Eller är det bara till för folk som skickar brev till myndigheter de inte gillar? Jag vet inte, men jag tycker inte det är världens bästa frimärkesidé.

2 kommentarer:

Marie sa...

Inte så juligt, trots de röda prickarna på märkena!
Känns ju nästan lite hotfullt att få brev med blod och lik på frimärket. Känns som en grej de skulle kunna ha i någon tv-serie, där en psykopatisk seriemördare skickar hotfulla brev till sitt utsedda offer, med frimärken med bilder på vad han planerat...

Hmm, har jag sett för mycket Criminal Minds tro?

E L I N sa...

Sannerligen inte en speciellt bra idé! Det finns ju i princip inget sammanhang när de här frimärkena skulle passa...