lördag 19 februari 2011

Snart får vi flytta!

Jag har insett att jag kanske har varit lite otydlig på en punkt. Jag har ju faktiskt läsare som jag inte känner och jag har aldrig riktigt varit tydlig på bloggen med att vi ska flytta. VI SKA FLYTTA! Jippie! Vi ska flytta till Falun. Detta betyder att vi (ÄNTLIGEN!) slipper Borlänge, slipper våra sjuka grannar och vår lilla etta som vi för längesen har tröttnat på.
Istället blir det en liten mysig tvåa precis vid ån, där den liksom forsar fram så man kan höra bruset (alltså typ sjöutsikt med vattenfall som min pappa sa!), nära centrum är det också. Nymålad och nya tapeter får vi också!
Vi har intensivt sökt lägenhet sen i våras och äntligen, äntligen fick vi napp. I november tittade vi på den, i december fick vi veta att vi fick den och i mars får vi flytta in efter en väntan som har känts väldigt lång! Vi är väldigt glada för detta för vi har väldigt länge varit så otroligt trötta på stället vi bor på av väldigt många anledningar och tycker att om vi lika gärna ska flytta kan vi lika gärna överge Borlänge för det är INTE någon höjdarstad enligt oss! (Falun ligger ändå bredvid, för er som inte vet det.) Alla fördomar man hört om Borlänge har besannats enligt oss. Vi trodde inte det, men så blev det! Men nu är det snart slut på eländet för om lite drygt en vecka ska vi ut härifrån! Flyttpackandet är i full gång!

2 kommentarer:

Fredrik P och F sa...

Gôtt, grattis! =D =D

E L I N sa...

Me so happy for you ! Fast jag visste iofs redan att ni skulle flytta sedan länge. Men jag är glad att ni får komma från El Bolange om en vecka!