tisdag 22 februari 2011

Badrumsskåp

Jag har funderat på en sak ett tag. Vi har nämligen haft förmånen att få ha två badrumsskåp i vår nuvarande lägenhet. Det fanns ett från början när vi kom, men som inte satt ovanför tvättstället, men efter ett litet tag kom den några hantverkare och satte dit ett till mitt emot av någon anledning. Detta passade ju oss därmed utmärkt då vi är två personer!
Nu kommer vi dock till dilemmat. Vi ska ju som bekant flytta vilket innebär att vi endast får hålla tillgodo med ETT skåp! Katastrof! Vad gör vi nu? Hur ska vi kunna tränga oss in i ett enda?
Det finns inte heller plats att trycka in någon liten möbel då (konstigt nog) badrummet är indelat i två rum, ett duschrum och ett toalettrum. Detta har ju såklart både fördelar och nackdelar, men enligt mig kanske främst nackdelar.
Så, nu tillbaka till frågan. Vad gör man i denna situation? Jag känner mig inte så jätteförtjust i att förflytta saker som jag tycker hör hemma i badrumsskåpet till någon helt annanstans i lägenheten. Det ska ju vara tillgängligt och gå snabbt!
Det enda alternativ som har dykt upp i mitt huvud har varit en sådan där gräslig "tyghylla" ni vet, som man hänger upp på en krok. Det är ju givetvis ett alternativ, dock tycker jag inte alls om dessa hyllor! Har i alla fall inte hittat någon vacker sådan tidigare i mitt liv... (Ni får ursäkta sågningen, ifall någon av er har en sådan och gillar den. Jag tycker inte ni är gräsliga, jag vill bara inte ha det själv...) Finns det några andra smarta alternativ som jag inte har tänkt på? Förutom "rensa ur skåpen, varför ha så mycket grejer?" Det vill jag inte höra tack... Och att ha saker ovanpå badrumskapet har jag redan använt mig av.

Okej, jag ber er ta mig med en nypa salt. Detta är egentligen inte någon katastof, bara ett litet problem som behöver lösas. Är dock tacksam för kreativa idéer av hjälpsamma själar!

Inga kommentarer: