torsdag 3 februari 2011

Kvalifikationer

Sitter och kollar på lite olika butikers hemsidor och vad de söker för kvalifikationer hos sin personal, och man blir ju nästan avskräckt! Ibland kan man ju undra om det verkligen finns människor som är så perfekta som de de söker... Javisst måste de skriva en del och sätta vissa krav, men ibland undrar man ju. Som nyss då jag läste på ett ställe som vill ha personal som är "extremt serviceinriktade". Att använda ordet "extremt" i sammanhanget tycker jag är lite väl överdrivet. Hur är man om man är extremt serviceinriktad? Serviceinriktad okej, men extremt! Då låter det som att man lär vara närmast besatt av att tjäna andra och gör ALLT för andra JÄMT, i alla situationer.

Det kanske bara är jag, men jag blir nästan deppig när jag läser dessa beskrivningar för det känns som att man inte är kvalificerad för någonting, att jag aldrig kan nå upp till någons standard. Men det är väl egentligen inte sant...

1 kommentar:

E L I N sa...

Äsch. Såntdär är tramsigt. Jag håller med, att vara extremt serviceinriktad vore ju egentligen inte speciellt positivt. Ser framför mig en person med panik i blicken och ett stort, plastigt leende som följer efter dig som en hund och bugar sig och försöker göra dig nöjd på alla sätt.