fredag 4 februari 2011

Presentjakt och annat skoj

Idag har jag:

- Blivit halvt översnöad bara av att gå till bussen.

- Ätit lunch med Katharina på Maestro i flera timmar.

- Gått på Kupolen i flera timmar och köpt presenter åt min syster som fyller år imorgon.

- Bakat kakor till morgondagens kalas.

- Slagit in presenter.

Mycket trevlig dag! Är det någon mer än jag som tycker det är roligt att köpa presenter? Jag tycker i alla fall att det är urkul, dock väldigt svårt ibland och ibland lider man stora kval, men i slutändan är det ändå väldigt roligt! Roligt att tänka ut vad en person kan tänkas behöva, vilja ha, se bra ut i, eller bli överraskad av. Roligt när man kommer ihåg något som någon sa för längesen att hon/han behövde eller att det skulle vara roligt att ha. Roligt att se vad personen kommer tycka. Samtidigt så är jag alltid spänd och orolig vid öppnandet att personen inte ska tycka om presenten/presenterna, men jag har då fått för mig att det brukar gå bra i alla fall... Hoppas det!

1 kommentar:

E L I N sa...

Jag tycker det är jättekul med presenter, att tänka ut dom, köpa dom och att SLÅ IN DOM! Jag tycker det är jättekul och skulle gärna ge bort presenter mycket mer ofta än jag gör.