onsdag 16 februari 2011

När jag shoppade loss på Akademibokhandeln

För ett tag sen hittade jag ett presentkort på Akademibokhandeln i en låda i mitt gamla rum och det slog mig då att "har jag inte fler sådana någonstans?". Jag letade vidare och fann strax att jag hade fyra till, som jag har fått av min bror för flera år sedan. De var från 03, 04 och 05. Först blev jag lite orolig att de hade gått ut i datum, men tack och lov hade de inte det. De räcker i tio år om det inte står något sista datum på!
I alla fall så tyckte jag att det var lika bra att göra slut på dessa innan jag glömmer dem igen, så jag begav mig till bokhandeln. Det är inte varje dag man får shoppa loss där och veta att ens personliga ekonomi inte alls påverkas! Vilken fröjd! Böcker är lite dyrare där än på andra ställen, tänkte att det kan man köpa på adlibris eller så, så det blev lite annat smått och gott som man kan behöva. Detta är vad jag kom hem med:

En stor svart bok där jag ska klistra in foton eller tidningsurklipp. Den var dyrast av alltihop.

Tre skrivböcker.

En kalender i skinn, med ett litet bokmärkessnöre. Mycket praktiskt tycker jag och bättre en alla dessa hörn man river av!

Ett kinaschack!

En bok med en massa chokladrecept.

Färgade filtspetspennor.

En mapp. Är alltid bra med förvaring!

Och till sist, för att komma upp i de sista kronorna som var kvar, en mörkrött kuvert.

Är rätt nöjd med mina inköp faktiskt! Det blev mycket "bra att ha"-saker som jag kanske inte skulle ha investerat i annars, men som jag definitivt kommer att ha användning av!

2 kommentarer:

E L I N sa...

OMG jag dör lite! Att shoppa loss på Akademibokhandeln är ju typ drömmen. Önskar jag hade en massa bortglömda presentkort någonstans. Men det enda jag kan ha är nog något presentkort på pizza i Malung från 2002. ;)

Vilka bra inköp!!!

Erica Oline sa...

Jag vill också ha ett kinachack!!! :D