måndag 7 februari 2011

Marjobok

När jag var liten var jag väldigt förtjust i Super Mario då mina syskon spelade super-nintendo ganska ofta. Det fanns någon film som handlade om dem också tror jag... Jag var i alla fall helt inne på det vilket gjorde att jag ALLTID ville heta Prinsessan Flugsvamp i alla lekar, varje gång! Nyss hittade jag en bok som jag gjorde när jag var liten, måste ha varit riktigt liten. Om ni känner till Super Mario och de andra karaktärerna så kan ni ju kanske finna detta en aning underhållande... Jag försöker översätta texten, ifall det är svårt att läsa. Var så god, här presenteras nu online; Marjobok!

Detta är framsidan. (Älskar stavningen!)

"Mario och Luigi sov."

"...och Prinsessan Flugsvamp är fångad." (Tyckte tydligen att stavningen var lite svår.)

Detta är nog slottet hon är fångad i.

"Hon är borta! Vad ska vi göra nu?"

"Svampen vaknade också." (Kan tyvärr inte riktigt tyda hela texten.)

"Mario och Luigi sprang."

"Och svampen och Yoshi sprang också."

Här verkar de ha kommit till slottet.

Det ser ut som att prinsessan kanske blir räddad i slutet. Dock ser hon inte så glad ut för det...

SLUT.

1 kommentar:

E L I N sa...

Underbart. Prinsessan Flugsvamp! :D