tisdag 27 mars 2012

Öppet brev till "de som designar klänningar idag".

Kära klänningsdesigners!

Jag undrar, hur kommer det sig att ni så ofta placerar midjan på ett så konstigt ställe? Varför inte sätta den där de flesta är som smalast, så man får lite figur? Eller om ni måste kan ni väl placera den under bysten så det blir empirskärning. Men ni kan väl i alla fall låta bli att sätta den mitt emellan? Det verkar vara ett vanligt fenomen idag. Midjan hamnar på ett jättekonstigt ställe och vi som faktiskt har midja, trots att vi inte är så smala, går liksom miste om den helt! Det blir något slagt mellanting så man inte får någon form alls. Jag känner mig som en liten flicka som har växt så fort under sommaren att hennes klänning har blivit för kort och då hamnar midjan för högt upp. Jag gillar det inte alls. Snälla, gör något åt detta!

Med vänlig hälsning,
Sofie

2 kommentarer:

vardaxlyx sa...

fniss =)
Idag min vän är du DAGENS BLOGG! Gillar din blogg sååå mycket!!
<3
KRAM

Sofie sa...

Åh, vad glad jag blir! Söta du :D Kram!