lördag 17 mars 2012

Jag längtar också

Jag gör som alla andra och bloggar om hur mycket jag längtar till sommaren och tittar på gamla somriga kort från i somras. Jag längtar efter...

...grillning i pappas trädgård.

...att äta frukost på bryggan.

...att fiska i solnedgången.

... att värma fötterna i varm sand.

...att äta jordgubbstårta på tok för ofta.

...att ha solhatt och sommarklänning.

...att äta pizza med Marie på bänken bredvid vårt hus.

...släcka törsten och bli proppmätt av vattenmelon.

Märker att mycket av det jag skriver att jag vill att sommaren ska innehålla är kopplat till mat, men så kan det vara. Mat är gott. Sommaren är god, och den är mer än välkommen någon gång i maj! För nu vill jag inte ha den, för det är onaturligt. Mars är fortfarande tidig vår. Men i maj, då får den komma med hela sin prakt!

1 kommentar:

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Å ja, sommaren och mat hör ihop! Längtar så när jag sett dina bilder, men håller med dig att först ska det bli ordentlig vår!