tisdag 13 mars 2012

Kakprincipen

Bakade korintkakor igår. De är några av mina favoriter. Det är varken speciellt mycket smör eller socker i dem (om man jämför med många andra småkakor) och jättegoda. Perfekta till te, kaffe eller ett glas mjölk.
Jag har det lite som en princip, att försöka ha småkakor hemma nästan jämt. Om vi får oväntat besök vill jag i alla fall kunna bjuda på en kaka. Helst hembakta då såklart. De tar inte upp något vidare plats heller. Dessutom tycker jag ju, som jag nog har sagt förut, väldigt mycket om att baka småkakor. Det går fort, krävs ofta inte så många dyra ingredienser och gott är det alltid. Det är ju inte alltid man vill ha så mycket fika, men kanske något lite sött och gott till teet eller kaffet. Då är det perfekt med en småkaka. "Te och kaka, så ska livet smaka", som jag brukar säga...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åååååh! Vill också vara pysslig och baka små kakor som du, jag gör det aldrig :( Det vore så vansinnigt gott till kaffet - som jag aldrig har nånting till! Skärpning på mig!

Sofie sa...

Alla kan ju inte vara pyssliga! Jag är egentligen inte speciellt pysslig jämfört med många. Är definitivt inte speciellt pillig av mig!
Får ta med mig en bunt kakor till påsk :)

Erika sa...

Va fint skrivet. Och väldigt fint citat. Det ska jag komma ihåg! /Erika