tisdag 29 mars 2011

Tidsdagböcker

Jag har blivit utvald av Statistiska centralbyrån att var med i en undersökning om hur man disponerar sin tid ungefär, hur man delar upp sysslor i hemmet och så. Jag skulle tro att det har att göra med att jag är gift.
Det innebär i alla fall att jag svarar på en liten intervju i telefon, på en kvart ungefär, sen ska jag fylla i två tidsdagböcker, en idag (tisdag) och en på lördag. I dessa ska jag fylla i var tionde minut vad jag gör! Vad jag gör, om jag gör något samtidigt, om jag använde datorn, var och med vem. Förstår ni vad jag har gett mig in på?
Jag känner mig i alla fall lite snäll som stället upp på detta, kan tänka mig att kanske inte alla vill göra det... Men men, jag gick med på det i alla fall. Vi skyller på att jag låg och var sjuk när de ringde och jag gick med på det, så jag tänkte inte riktigt klart, hehe...
Det är ganska detaljerat. Är jag på kalas t ex. får jag inte bara skriva "kalas" utan jag måste skriva "äter tårta", "såg på presentöppning" osv. Jag måste säga att det inte känns helt och hållet bekvämt att någon ska sitta och läsa det här sen, allt jag har gjort idag.
Jaja, nu ska jag fylla i "bloggade"...

2 kommentarer:

Erica Oline sa...

Får du nåt för mödan då? :) Låter ganska mycket liksom.

Sofie sa...

Japp, haha, får fyra trisslotter ;)