söndag 27 juni 2010

Midsommar i bilder

Nu är det väl dags att uppdatera lite och det gör jag genom att med lite bilder illustrera hur vi spenderade midsommarafton.

Vi åkte på utflykt med Henric föräldrar. Först tog vi en sväng genom Leksand för att kolla på allt folk. Kan något svara mig vad det är som är så speciellt med midsommar i Leksand egentligen?

Det blev ett litet matstopp någonstans högt uppe med utsikt över Siljan.

Sen åkte vi genom Tällberg och kollade på fina röda stugor med vita knutar längs Siljan. Otroligt fint! Och så en massa söta får också.

Glatt humör var det som gällde!

Det blev en tur till Långbryggan i Rättvik.

Den var lååång som vanligt. 628 meter lång eller något sådant... Var förvånansvärt mycket folk där och gick.

Utsikten var inte så dum den heller. Himlen var av guld!

Så såg alltså vår midsommar ut. Mycket trevligt i sin enkelhet. Hoppas ni hade det trevligt ni också, kära läsare!

3 kommentarer:

E L I N sa...

Fina grejer! :D
Åh, Rättvik och Leksand i sommarskrud är så vackert så jag får hjärtsnörp bara av att tänka på det.
Ni är fina, jag dör lite när jag ser dina fina fräknar, Sofie.
Puss på er! :D

Linda Marie sa...

Låter och ser ut som en bra midsommar! Gyllene himmel (den kristna versionen av Gyllene Tider?), matsäck, sommar, får, närhet till vatten, och sprittande glädje (kul kort!). Är så det ska vara! :)

Erica Oline sa...

Åh vilken härlig midsommar ni ser ut att ha haft!! Jag vill hem och va med er godingar! :D