onsdag 16 juni 2010

Klippdebut

Nu har jag alltså jobbat i tre dagar. Första dagen gick åt till att... vad tror ni? Jo, rensa ogräs så klart! Jag skulle rensa världens mest glesa buskar från det som var dött. Så klart ser den ju ännu värre ut än innan efter det enligt mig, men men... Dag två gick åt till att rensa buskage från mängder av ogräs och klippa bort miljarder döda grenar från ett lågt buskage. Ont i ryggen? Ja! Så nu vet ni vad jag sliter med om dagarna, gott folk! Jobbigt är det, man blir alldeles mör, men man känner sig i alla fall fantastiskt nöjd efter dagens slut! Motion och tjänande av pengar på samma gång, det är ju inte dumt egentligen, eller hur? Dock handlar det om uppstigning klockan 5, och sovdags nästan direkt man kommer hem känns det som. Känns lite tungt, men tack och lov finns det ju helger!

Idag har jag, hör och häpna, trotsat min skräck och klippt gräs med åkgräsklippare för första gången i mitt liv! En sådan där stor sak med spakar istället för ratt. Väldigt ovant och lite läskigt i början, men det gick fint, så det har jag sysslat med hela dagen idag, i solen. Därmed är jag nu lite rosa, och jag hoppas på en fin färg senare. Här är det i alla fall inget slarv med solkrämen!

Efter jobbet idag blev det en liten snabb träff med Katharina som jobbade på dagiset bredvid där jag jobbade idag, och där jag klippte gräs utanför. Kul!

Nu ska det sovas! Uj uj, vad tiden går! Man hinner ju ingenting.

Inga kommentarer: