tisdag 29 juni 2010

Gräs och bakelse

Idag har jag suttit och klippt gräs hela dagen. Ganska soft, men ändå drygt (Jag använder väl aldrig ordet "soft"?). Jag AVSKYR verkligen att klippa gräs i backar! Man ska ju inte klippa i för branta slänter för då kan den tippa, men i mindre går ju. Däremot tycker jag det är jättesvårt och man glider bara runt och det känns som man ska tippa. Huvaligen!

Idag blev det fika med mamma och Marie efter jobbet. Marie hade en kupong med 2 för 1 på Konditori Focus vilket resluterade i te och en stor bakelse, för billig peng, med mockakräm och sådan där seg hemmagjord maräng. Inte sådan där supersöt, trist vit maräng som bara blir till luft, utan sådan som blir kladdig och seg i munnen. Mmmmm! Dessutom såg den ut som en klassisk bakelse, ni vet sådär som man skulle rita en bakelse, med ett körsbär uppe på!
Så här ni vet! Ursäkta teckningen... Nej, nu har jag verkligen ingenting att skriva om för nu har jag lagt ner alldeles för mycket ord, tid och ansträngning på att förklara en bakelse! Godnatt är det dags att säga då!

Inga kommentarer: