tisdag 8 juni 2010

Äntligen sommarjobb!

Nu mina vänner, har jag fått sommarjobb! ÄNTLIGEN! Förstår ni hur lättad jag känner mig, efter två månaders total vånda över jobb? Jag har verkligen längtat efter den dagen jag skulle kunna få skriva på facebook och i bloggen att jag har fått jobb! Det är visserligen inget "riktigt" jobb utan bara (bara och bara) sommarjobb, och inte jobbet jag helst ville ha, men i alla fall! Blev väckt imorse av att de ringde och frågade om jag ville jobba, och nyvaken skulle jag svara på om det passade. Jag ska börja jobba redan på måndag, och i sex veckor istället för fem som är normalt! Alltså slutar jag och Henric vara jobb samtidigt. More work and more money.

Nu undrar ni förresten kanske vad det är för jobb? Har ju glömt att skriva det! Det är på Kopparstaden, alltså samma jobb som jag hade förra året! Alltså framförallt ogräsrensning och sådant, väldigt fysiskt krävande arbete och man är ute nästan hela tiden, från 7-16, på både gott och ont, hehe... Jobbigt, men bra betalt! Man kanske kommer lite i form också, och om vädret är fint så blir man solbränd. Så nu försöker jag vara positiv! Jag får tyvärr inte jobba med Hannah, som jag hade så kul med förra året, men jag har i alla fall jobb nu! Hurra hurra HURRA för mig! :) Och jag och maken min blir kollegor i sommar! Dock ska vi inte jobba på samma ställe, men ändå, på samma företag! Tjohej! Hur praktiskt är inte det?

Den här bilden tycker jag illusterar inlägget ganska bra!

3 kommentarer:

Emma sa...

aw, så fin blogg!

E L I N sa...

Woop! Grattis! Jag har gjort samma jobb i Malung förut, tre somrar i rad. Man biter ihop, jobbar på, tänker på pengarna och ser fram emot kafferasterna. :)

Sofie sa...

Elin: Tack! Ja, man är väldigt mån om de där rasterna :)