torsdag 24 juni 2010

Låtsasfredag

Äntligen slut på veckan och tidig och extra lång helg är det också, helt underbart! Det har varit en rätt jobbig vecka, åtminstone de senaste dagarna. Är rätt mör och slut. Det är ju så varmt ute! Nu ska jag ju inte klaga på att det är sol och varmt för det vill jag ju egentligen att det ska vara, men när man har stått och rensat hela dagen i stekande sol så börjar skugga eller moln kännas ganska lockande...
Dagen avslutades i alla fall väldigt bra, med grillning med make, pappa och syster igen. Länge satt vi ute och åt (massor av vattenmelon, vilket jag älskar!) och pratade i solen, ända tills myggen talade om att det var kväll och matdags för dem. Det hela avslutades med att vi matade fåren, som nu har kommit, med knäckebröd. Fåren brukar alltid vistas hos pappa under sommaren. O, vad jag gillar får! De är så kul och så mysiga!

Imorgon är det midsommarafton och vi vet fortfarande inte hur vi ska fira detta, men det får ta och lösa sig snart... Snaaaark, nu håller jag på att somna. Gottnatt!

Inga kommentarer: