tisdag 7 augusti 2012

Det minimala badmodet

En sak jag inte fattar är varför alla bikinis ska vara så vansinnigt små. De är minimala, allihop! Täcker nästan ingenting! Eller jo, visst förstår jag att det handlar om att samhället är så sexfixerat och bla bla bla, men jag förstår inte riktigt i alla fall. Vi köper dem ju! Nästan alla tjejer äger ju en minimal bikini och så fort solen kommer fram ska plaggen falla och man ska posera inför solen endast iklädd dessa små tyglappar, och ingen funderar mer över det. Vad är egentligen vitsen med att sola så mycket av kroppen när man ändå aldrig visar så mycket av kroppen någon annan gång?

En annan grej jag tycker är lite konstig är att ingen reagerar på att det är lättklätt i bikini, men har man endast underkläder på sig så är det plötsligt en HELT annan sak, även fast de oftast täcker mer av kroppen. Jag håller ju med om att det är så för jag känner ju samma sak själv, jag visar mig hellre i bikini än i underkläder offentligt, men egentligen är det ju lite konstigt.

Jag försöker absolut inte säga att det är fel att vistas i en liten bikini, men det borde absolut finnas fler alternativ. Visst, det har kommit lite baddräkter också, men det kanske inte alltid är det mest praktiska.
Nej, jag skulle vilja ha en sådan där lite gammaldags bikini som täcker lite mer. Är övertygad om att det skulle se mycket bättre ut på mig. Frågan är bara hur jag hittar en som inte är någon svindyr vintage från någon superflott butik. Jag tror i alla fall att jag skulle känna mig mycket mer bekväm i det. Jag tror inte heller att det bara är jag som inte trivs i att vara nästan hur naken som helst på sommaren. So what att man får lite större bikiniränder! Huvudsaken är väl att man känner sig bekväm och inte helt utblottad bara för att det är de enda badplaggen man kan få tag på i vanliga affärer.

1 kommentar:

Hemkära Hanna sa...

Jag fick nog förra sommaren. Kom fram till att det bara är maken som ser min mage i övrigt, och han håller till godo med en vit sådan. Det blev en baddräkt, på sensommarrean, en blå med ben, vit kantband och tre knappar vid den alldeles lagoma uringningen. En rekoderlig femtiotalsmodell som jag trivs utmärkt i.