torsdag 30 augusti 2012

Bikinifyndet

Jag skrev ju ett inlägg för ett tag sen om "Det minimala badmodet" som råder och omöjligheten i att hitta en bikini som inte är pytteliten. Jag har hittat den nu! Jag gick på Lindex och var inte alls på jakt efter en bikini och då hängde den där framför mig och var jättefin! Jag som hade tänkt att det skulle vara fint med en paisleymönstrad bikini! Och så hade jag funderat över vad jag helst skulle vilja ha för färg. Utbudet brukar alltid se ut ungefär så här; svarta finns det i överflöd och förutom det så är det starka, skrikiga färger som gäller som bara ser okej ut på personer som redan fått en ordentlig solbränna. Men hur ofta är man speciellt brun när den där bikinin ska på i början av sommaren? Nej, en blå skulle jag vilja ha. En blå paisleymönstrad som inte är jätteliten. Och så hänger den bara där plötsligt och är precis som jag vill ha den, på rea dessutom. Ka-tjing!

2 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Vad roligt! Grattis till en dröms uppfyllelse.

Sofie sa...

HemkäraHanna: Ja, ibland slår små drömmar in och tänk så glad man kan bli för det!