torsdag 11 oktober 2012

Instagram tar kål på din blogg!

Det är väldigt vad folk generellt verkar vara dåliga på att blogga just nu! Har varit runt och kikat på en massa bloggar som jag brukar besöka och nästan ingen av dem har uppdaterat på ett tag, eller väldigt lite. Kanske är det så att folk just nu kryper ner i soffan med en temugg och därmed inte tycker att de har något att blogga om? Jag inkluderar mig själv i detta.

Jag måste i alla fall få uttrycka mig frustration över en sak. Eller frustration kanske är lite av en överdrift, men lite irriterande och tråkigt tycker jag det är. Jo, nämligen det där "Hinner inte blogga så mycket, men följ mig på Instagram. Jag heter Blablaba" Och så blir blogginläggen allt mer sporadiska för Instagram är ett snabbt och smidigt sätt att lägga upp bilder på och hålla sina läsare uppdaterade. Utom sådana som jag då så klart, som inte har någon smartphone, så jag kan därmed inte följa er på där och går därför miste om alltihop. Inga blogginlägg, inga Instagraminlägg. Lite trist måste jag säga, för jag ser det mer och mer. Jag förstår absolut charmen i det, men jag måste säga att jag gillar charmen i en blogg också och tycker det är trist när det dör ut för många på grund av snabbare sätt att uppdatera. Att jag missar en del är väl mitt eget fel kanske, som inte följer med i samhället och skaffar rätt prylar? Men en dator har jag i alla fall...

Inga kommentarer: