söndag 7 oktober 2012

Fortsätter med frågorna

Svarar på några till av alla de mängder av frågor jag fick av Marie här på bloggen förut. De är inte helt lätta precis! Jag har svarat på några andra här, här och här

Skulle du helst besöka Nordpolen eller Sydpolen? 

Sydpolen tror jag. Det känns som att chansen är större att man får se en pingvin än en isbjörn liksom...

Vad gör du om du märker att du håller på att få en finne mitt på näsan?


Rynkar på näsan och blir lite trött. Sen har jag på lite Body Shop Ionic Clay Mask som jag har skrivit en recension om förut här

Vad tror du är meningen med livet?


Nej Marie, nu blir jag nästan sur. Sådana svåra frågor får du väl inte ställa till mig? Fy, på dig...
Jag tycker att Jesus sammanfattade det bra så här: 
”Du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och hela din själ och av hela ditt förstånd… Du skall älska din nästa som dig själv. På dessa två bud hänger hela lagen och profeterna.” (Matteus evangelium 22:37-40).
Jag tror det är ungefär det det handlar om. Att älska Gud och leva för honom och att älska andra människor och leva för dem. Vara en god medmänniska. Sen tror jag även att man ska försöka leva sitt liv fullt ut och vara lycklig, men det tror jag att man blir av de ovanstående "buden", om man gör det på rätt sätt. Ungefär så kan jag nog sammanfatta det...

19.Hur ser din drömsommarstuga ut?


Det är nog en liten röd stuga med vita knutar alldeles vid Siljan, i Tällberg eller något sådant. Med en stor fin veranda, utsikt över sjön, egen brygga och en fin gräsmatta. Det får gärna vara relativt myggfritt där också, om man får välja det. Några få söta små rum ska det vara och gärna söta små får ganska nära också. Men det skulle ju inte direkt skada att ha en stuga i skärgården eller i något varm land heller...

20.Vilken film önskar du att du fått spela med i?


Det skulle ju vara roligt att säga att man hade varit med i Sagan om Ringen. Men någon kostymfilm vore roligt annars!

Inga kommentarer: