onsdag 10 oktober 2012

Bakdag i höstmörkret



Något av det bästa med att vara hemma i Sverige igen (man lär ju gräva fram något för att inte längta tillbaka till Kreta för mycket) är att man kan baka igen. Det har jag gjort idag. Man måste ju mota bort höstmörkret på något vis!


Började med matbröd. Är så trött på de flesta brödsorter som man kan köpa i affären, men hembakat bröd är ju något helt annat!


Dessutom upptäckte jag till min fasa (OBS! Överdrift!) att vi missade kanelbullens dag när vi var på Kreta så jag var ju därför tvungen att ta igen det nu och fylla frysen med lite bullar. Det måste man ju liksom ha när det är höst och man inte kan gå och köpa glass varenda dag som vi gjorde förra veckan. Eller kan och kan, men man är liksom av naturliga skäl inte lika sugen... Åtminstone ute. Fast glass är ju alltid gott, året om! Jaja, nog om glass, nu är det bullar vi talar om. När det gäller kanelbullar har jag inte riktigt tålamod åt det estetiska, det tar ju ändå så lång tid att baka. Nej, de får vara lite ojämna och olika, de är nog minst lika goda ändå. 

Inga kommentarer: