måndag 18 juni 2012

Som en danssko




Mina svarta, mycket praktiska tygskor har gått sönder på riktigt, de är bortom räddning så Henric kan inte laga dem igen som han gjorde förut. Jag begav mig därmed till stan för att köpa ett par nya, billiga tygskor. Brukar ju finnas billigt. Kruxet är att alla är hårda eller för smala och därmed blir för långa om jag ska kunna ha dem. Vare sig de är billigare eller dyrare, fötterna är dömda att få skavsår många gånger i början.
Vad händer då? Jo, jag får syn på dessa! Ett par svarta Vagabond-skor i skinn! Världens mjukaste skor! Vågar inte prova först för de är lite för dyra, men gör det ändå och blir helt såld. Skönaste skorna genom tiderna! Känns som dansskor. Dessutom ser de små och diskreta ut på mina fötter. Det slutar därmed med att jag köper dem ändå och ser det som en investering. Skinnskor brukar ju hålla mycket längre än de billigaste tygskorna. Mina fötter jublar och jag får lust att dansa vart jag än ska!

1 kommentar:

Elin Häggberg // Teknifik sa...

Mmm.. Skulle också behöva ett par sånnadär. Snygga och sköna ser dom ut!