torsdag 28 juni 2012

Festivalpassskräcken

Ni: Varför är du så dålig på att blogga just nu?
Jag: För att jag jobbar på dagarna och är på Peace & Love på kvällarna.
Ni: Men tar det så lång tid att blogga då?
Jag: Nja, det beror väl på, men jag kommer inte riktigt på något att blogga om.
Ni: Tråkmåns. Men vi kan väl få något litet, litet inlägg någon gång ibland i alla fall?
Jag: Det kan väl gå för sig!
Ni: Annars kanske vi glömmer bort dig!

Jag blir tokig av att ha sådana här festivalband på mig. Jag får cellskräck och vill ut, ut, ut! Dock kan jag ju inte ta av mig det förrän festivalen är slut. Det värsta är ju när det har blivit blött och klibbar sig fast och aldrig torkar för att det ligger så tajt med huden. Usch och blä! I torsdags kväll när det var nytt hade jag svårt att slappna av och sova för att det satt på mig och var blött och bara tanken på att jag skulle få lov att bära det ända till lördagen kändes olidligt. Nu har jag ju vant mig ganska bra, men lite drygt är det än. Jag förstår mig inte på de som samlar på sina festivalband och har hela armen full året runt! Det skulle jag aldrig klara! Dessutom rivs det och är inte speciellt fint... Fast det är ju bra såklart, för jag kommer ju in på festivalen! Och jag är hemskt tacksam till Lina som gav mig ett gratis!

Inga kommentarer: