måndag 19 september 2011

Min gamla mobil

För några månader sedan gick min mobil sönder. Jag blev ledsen för det. Då fick jag använda min gamla mobil. Det var tröttsamt och jag blev väldigt irriterad på den. Sen gick den också sönder och numera har jag min GAMLA mobil! Tog en bild på min mobil och två av mina vänners. Kan ni gissa vilken som är min?

Ni som gissade på den i mitten, grattis, ni hade rätt! Det är min gamla mobil! Som ni märker så byter jag inte mobil särskilt ofta, eftersom detta är min förrförra mobil. Nej, jag hänger inte riktigt med i svängarna. Telefonen jag har nu knarrar när man trycker på knapparna...
Satt för ett tag sen bredvid en gubbe i 70-årsåldern, medan jag satt och smsade med min mobil. Gubben hade en i-phone. Kändes lite speciellt! Men komiken var ett faktum. Saker är inte alltid som man tror!

Mobilerna har bantat med åren måste jag säga!

1 kommentar:

E L I N sa...

Men den är lite fin ändå, på något nostalgiskt vis. Jag hade också en sån. Det var min, nu ska vi se, förrförrförrförra mobil, tror jag. Jag såg en 70+ farbror med iphone 4 härom sistens, lite coolt tycker jag. Eric Nilsson från vår gamla klass har köpt en såndär pensionärs-mobil du vet? En såndär vit med stora svarta knappar som bara kan ringa och smsa? Så det finns ju extremister åt alla håll.
Men finns det ingen som har en avdankad med något modernare mobil någonstans som du kan få överta?