tisdag 6 september 2011

Äkta studenter

Jag hittade ett sms i mobilen som jag fick av Marie en gång för några år sen när jag pluggade i Malung. Jag kom dit sent på kvällen och kunde inte handla så mitt enda alternativ var att äta snabbmakaroner och ketchup (vilket liksom inte var någon vana, jag försäkrar er!) och därför var jag tvungen att skicka ett sms till Marie och tala om detta för henne. Jag gillade hennes svar:


Kära student!
Då vår Mat-radar känt av att Ni denna afton intagit en måltid bestående av snabbmakaroner och ketchup skulle vi vilja hälsa Er välkommen till föreningen Äkta Studenter. Vi brukar träffas jämna morgnar mellan 13-14.30 ojämna veckor, så länge inga tentor föreligger, för att umgås med likasinnade och intaga en måltid bestående av snabbnudlar tillagade i micro, till studentpris!
Välkommen!


Det bästa är ju nästan det där med "jämna morgonar mellan 13-14.30"! Klockrent!

Inga kommentarer: