torsdag 8 september 2011

Gammalt inlägg

Appropå Malung, jag har skrivit i den här bloggen sen 2008 så jag tittade efter och såg ett inlägg som jag hade skrivit för exakt tre år sen när jag bodde i Malung. Här är det:


På ny ort

Jaha, då är man inne på sin andra vecka i skolan nu då. Tusentals nya intryck, nya ansikten, och nytt, nytt, nytt. Men ändå kommer jag inte på något att skriva nu!

Idag har jag träningsvärk. En gång i tiden (för sisådär tre månader sen) dansade jag varje dag i skolan. Sen kom det ett sommarlov som liksom svepte med sig en hel del lathet på samma gång. Den latheten var smittsam och förde olyckligtvis med sig ännu mer lathet som i sin tur...ja, ni fattar.
Eftersom jag var danslärare, och inte elev, igår så får man inte ligga på latsidan inte. Det känner jag av nu.

Jag hoppas på post när jag kommer hem. Risken, nej CHANSEN! (noga det där!) är nog dock liten. Du som läser detta, och vet med dig att det var ett tag sedan du skrev brev till mig, kan ju se det som en uppmaning att ta fram papper och penna.

En tjej här i datasalen sitter och pratar franska med någon över Internet. Jag tyckte hon sa något om "psykopat"! Är det mig hon menar?!
Oj, nu tyckte jag hon sa "marsipan"!

Nu ska jag nog börja dra mig hemåt. Min mage har nämligen talat om det för mig... Blir det korv eller sallad till middag? Det är frågan. Vi åt korv till lunch... Då blir det sallad.

Inga kommentarer: