lördag 3 juli 2010

Stekhet sommardag!

Det blev inget Peace&Love för oss, men nästa sommar hoppas jag på. Det dånar i alla fall rätt rejält ända hem till oss kan jag säga! Vi åkte förbi och kikade in och där fanns det folk! Jag säger då det... Men vi stannar hemma och ska snart se på film. Inte illa det heller! Med massor av jordgubbar i kylen. Eller ja, de är nog inte i kylen så länge till, hehe... Vi fick två lådor jordgubbar av mormor igår (alltså två liter). Det innebar att jag fick äta fil med färska jordgubbar och cornflakes (sådär som det var på cornflakes-paketen förr!) till frukost på "balkongen" och det är nog det bästa jag vet till frukost! Så underbart gott!

Förutom det har vi besökt en för oss nyupptäckt badplats inte allför långt ifrån där vi bor. Mycket fin badplats! Där var vi i några timmar idag. Och vi badade! Tänk va? Hemskt kallt var det, men man vande sig efter en stund. Det var alldeles för varmt i solen om man inte badade en skvätt.

Sen avslutade vi på Restaurang Fortuna. Där är det fint, bra service och god pizza. Stor salladsbuffé dessutom. Ett tips om man är hungrig och befinner sig i Borlänge! (Vilket väldigt mycket folk gör/har gjort denna vecka). Ett väldigt bra bidrag till en väldigt bra dag.

Nej, nu ska här rensas jordgubbar! Adjö

2 kommentarer:

Erica Oline sa...

Låter som en helmysig lördagskväll! :D Här finns det massa kritvita stränder men det e typ 6 grader i vattnet :P

E L I N sa...

Härligt med en badplats!! Saknar svenska badplatser vid fina små sjöar. (Fast det är kallt i vattnet).

Om ni kör P&L nästa år har ni det ju fett uppgjort med boendet iallafall. Värsta lyxen! :)