tisdag 6 juli 2010

Slut i armar

Nu har jag ingen aning om vad jag ska skriva igen. Har jobbat, slitit och svettats som vanligt, och inte mycket mer med det. Klippte häck efter lunch med motordriven häcksax, alldeles för höga buskage dessutom, så mina armar och axlar är helt SLUT! Är totalt körd i dem, darrar bara jag ska göra något litet ynkligt... Usch och fy.

Sen tänker jag inte skriva något långt inlägg om Gudryn Schymans pengabrännande idag, mer än att jag tänker på de extremt fattiga byar här i världen som skulle kunna klara sig så mycket bättre av bara några kronor. Vad skulle då inte hundra tusen göra? (Eller hur mycket det nu var) Jag bara undrar...

1 kommentar:

E L I N sa...

Fast tänk vad många pengar som folk "bränner" på reklam hela tiden? Det enda som Gudrun gjorde var ju att bokstavligt talat bränna pengarna. Egentligen är det ju inte så konstigt. Och de fick ju verkligen igång människor och de fick uppmärksamhet så jag tror nog de "tjänade" på det.