fredag 23 juli 2010

Semester!

Jag har nu ÄNTLIGEN fått semester! Jag, Sofie Hermansson, har avklarat sex veckors sommarjobb igen på Kopparstaden, och ska jag vara ärlig var det SÅÅÅÅ mycket jobbigare på alla sätt och vis jämfört med förra året! Tänker dock inte gå in på varför här på bloggen... Men nu är det över! Ni anar inte hur lättad jag är! Undrar om jag inte är nästan gladare än när jag tog studenten alltså! Detta är en helt annan sak. Har aldrig känt mig så här befriad vid någon skolavslutning eller så förr... Nu har vi semester både jag och maken och har ungefär fem veckors ledighet fram tills Henric börjar skolan, varav en av veckorna kommer tillbringas i Kroatien. Innan det har vi nu tre veckor utan nästan något planerat vilket känns otroligt underbart! Finns en massa utrymme för spontanitet och så, vilket ofta brukar lämna en massa fina minnen efter sig. Å, nu ska vi verkligen njuta av detta! Mmmmmmmm!

Sista dagen på jobbet innebär att man bör ha med sig tårta eller liknande och det hade vi! Såhär blev det, vi delade och tog med oss var sin halva. De blev inte dåliga de! Gott gott!

2 kommentarer:

E L I N sa...

Som en gammal kommunalarbetare myself så kan jag fullständigt förstå dina känslor!!! Ha det så sjukt himla underbart!

Erica Oline sa...

Vad duktiga ni ær som har jobbat så længe och hårt i værmen!! Ni førtjænar en skøn lång semester hihi det ær underbart att inte planera nåt och bara gøra det man kænner før ju!

Mumsiga tårtorna ser ut också! :P