onsdag 14 oktober 2009

Snälla människor

O, vad glad blir glad av snälla människor! Jag gick nyss till tvättstugan med vår tvätt och mötte då en kvinna som var på väg ut. Det finns två tvättpass samtidigt och man har två maskiner var. Eftersom det är en maskin trasig i mitt pass så talade hon om för mig att hon är klar kvart i sex och att jag då kan få använda hennes maskiner också, eftersom jag bara har en! Ja, vilken snäll kvinna! Helt underbart...

Det kanske inte verkar som någon ofantligt stor gärning, men jag tycker det var jättesnällt att hon överhuvudtaget brydde sig om att säga det till mig! Jag tvivlar på att jag själv skulle ha gjort det... En liten sak för henne blir en stor sak för mig, för detta betyder att jag kommer kunna tvätta nästan all tvätt vi har!

Det är samma sak som när man ställer sig i en lång kassakö och man har bara en sak att betala. Några gånger har det hänt mig att personen som står före mig i kassan, som har massor av varor, har erbjudit mig att få gå före.

Snälla människor som är snälla i vardagen gör mig verkligen jätteglad, och världen bättre på samma gång! Det värmer.

2 kommentarer:

Linda Marie sa...

Snälla människor gör en verkligen glad! Ibland kan sådana göra mig så uppmuntrad att jag känner mig mycket gladare resten av dagen, även om jag var smådeppig innan. Gud välsigna snälla människor! Jag vill också bli en snälling...

Sofie sa...

Du ÄR en snälling, Marie!